צמיגי ברידג'סטון
חברת ברידג'סטון הינה יצרנית צמיגים לרכב יפנית אשר הוקמה ביפן בשנת 1931 על ידי שוג'ירו אישיבאשי והיא מחזיקה בבעלותה גם את חברת הצמיגים האמריקאית פיירסטון. ברידג'סטון מלבד ייצור צמיגים מתמחה גם בייצור חלקי חילוף למשאיות ונחשבת לאחד התאגידים הרב לאומיים הגדולים ביפן וליצרנית הצמיגים המובילה והגדולה בעולם כאשר היא מובילה במעט על פני יצרנית הצמיגים הצרפתית מישלין ועל יצרניות אחרות כמו קונטיננטל, גודייר ודאנלופ. אחד הפרמטרים המרשימים בהם מתגאה החברה היא העובדה שברשותה מעל 140 אתרי ייצור שונים ב-24 מדינות שונות ברחבי העולם. המטה הראשי של החברה נמצא בטוקיו שביפן.
ההיסטוריה של ברידג׳סטון
בשנים הראשונות שלה, חוותה החברה קשיים רבים, כאשר רוב הקשיים היו עקב העובדה שהייצור ביפן היה פחות מתקדם מהמערב באותם שנים אך בעיה נוספת הייתה ההפצה והשיווק, שכן שווקי המזרח באותם ימים לא היו פתוחים למערב כפי שהם היום, ותנועה אליהם ומחוצה אליהם הייתה בעייתית בעיקר בשל מחסור באמצעי תקשורת, מחסור באמצעי שיווק וכמובן מחסור באמצעי תחבורה. עם השנים הבינו בברידג'סטון שעל מנת לגדול כל הפרמטרים הללו חייבים להשתנות מן הקצה אל הקצה ואכן כך היו הדברים דבר שגרם לברידג'סטון לגדול גם בזירה המקומית וגם בזירה הבינלאומית.
בתקופת מלחמת העולם השנייה, כאשר הביקוש לצמיגים היה בעלייה מתמדת, ייצרה החברה צמיגים בהיקף רחב מאוד אך כתוצאה ההפצצות השונות על יפן בתקופת המלחמה רבים המפעלים שלה ניזוקו וכך גם מטה המשרדים של החברה בטוקיו. דבר שגרם להאטה משמעותית בייצור תקופה שאחרי המלחמה, אך למזלה של החברה, המפעלים ביוקוהאמה וקורום לא ניזוקו ושם הייצור חזר לסדרו בתקופה מלאה לאחר תום המלחמה, כאשר במקביל החלו בקו ייצור של אופנועים אך עדיין העסק הראשי של החברה היה אספקת צמיגים לחברות כמו הונדה, סוזוקי וימהאה, חברות אשר נחשבו למתחרות של ברידג'סטון בייצור האופנועים.
לחברת ברידג'סטון מחזיקה מפעל ענק בדרום קרוליינה שבדרום מזרח ארצות הברית לייצור צמיגים למטוסים אשר מופעל על ידי חברת הבת שלה ברדי'גסטון ארצות הברית. אחד מהפרוייקטים שנחשבים כיום לפרוייקט הדגל של צמיגי ברדיג'סטון הוא ייצור צמיגים למטוסי הבואינג 787 דרימליינר החדש וגם למטוס האיירברס A380, אשר נחשב למטוס הגדול בעולם כיום והוא בעל שתי קומות לכל אורכו ומסוגל להכיל 850 נוסעים. החברה כבר פועלת מעל לשבעים שנה בענף התעופה ובמקביל החברה גם מחזיקה מפעל נוסף לייצור צמיגים לתעופה ביפן.
החברה בפורמולה
יצרנית הצמיגים היפנית הבינה שהחשיפה הגדולה והכסף הגדול נמצאים במירוצי המכוניות והחל משנת 1980 התחילה חברה להשקיע בפיתוח צמיגים עבור מכוניות פרומולה אחת, פורמולה שתיים ופורמולה שלוש.
החל משנת 1997 מספקת החברה צמיגים למירוצי הפורמולה אחת, החלטה שנלקחה בחברה בעיקר על מנת לשפר את התדמית של ברדיג'סטון בקרב השוק האירופאי אשר אוהד מאוד את מירוצי הפורמולה אחת, מתוך מחשבה שאם הביצועים של צמיגי החברה במירוצים יהיו טובים
הדבר ישפר את התדמית של החברה בכל הצמיגים אותם החברה מוכרת וגם יקנה לה פרסום רב בכל העולם. הצמיגים של החברה זכו להצלחה רבה כאשר כבר בעונתם הראשונה זכה מיקה האקינן הפיני באליפות הפורמולה אחת לאותה שנה עם קבוצת מרצדס בנץ כאשר גם מיכאל שומאכר מקבוצת פרארי מפגין ביצועים טובים עם הצמיגים של ברידג'סטון אשר היו מותקנים על מכונית הפרארי שלו.
בין השנים 2008-2010 הייתה צמיגי ברידג'סטון ספקית הצמיגים הבלעדית של מירוצי הפורמולה אחת כאשר בשנת 2010 תופסת את מקומם יצרנית הצמיגים האיטלקית פירלי כאשר ברידג'סטון החליטה להשעות את הייצור והפיתוח של צמיגי פורמולה אחת. בסך הכל זכו נהגים בעלי צמיגי ברידג'סטון ב-11 אליפויות עולם כאשר רובם של מיקה האקינן ומיכאל שומאכר וסך מדהים של 175 מירוצים מתוך 244.
בתחום מירוצי האופנועים מספקת יצרנית הצמיגים היפנית צמיגים למירוצי המוטו ג'י פי החל משנת 2009, כאשר כיום, מי שזכה באליפות המוטו ג'י פי תשע פעמים, הרוכב האיטלקי ולנטינו רוסי, משמש כיום בתור יועץ הצמיגים של ברידג'סטון.
בנוסף לצמיגים מייצרת החברה גם אופניים תחת המותג בת שלה שנקרא אנקור (אשר פירושו בעברית הוא עוגן), כאשר הם מייצרים גם אופני הרים וגם אופני כביש, בעוד שעבר ייצרו גם מספר מודלים עבור חברת בי אם אקס.
צמיג